reklama

Triedna

Pamätám si ako sme boli nastúpení. Pamätám si to ako dnes. Stál som medzi čerstvými prvákmi SPŠJM a pozeral som na budúcich triednych nášho ročníka. Bol som plný očakávania, nové mesto, noví ľudia a nové začiatky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zrak mi po chvíli zastal na peknej mladej učiteľke, našej budúcej triednej. Vtedy som to, samozrejme, ešte nevedel. No už vtedy som dúfal, že toto bude ten človek, pod ktorého budem spadať. Možno si poviete, že trepem, predsa som ju vtedy vôbec nepoznal. Dovolím si oponovať, lebo niektorým ľuďom sa stačí pozrieť do tváre a hneď viete čo sú zač. Bola z nás najustráchanejšia a mala aj najviac nadšenia. Musím povedať, bez nej by som nebol tam, kde dnes som. Teda viacerí by sme boli inde. Učitelia bývajú rôzni, niektorí sú striktní a nemajú radi študentov. Iní sú zas benevolentní a majú všetko na háku. Občas sa nájde výnimka, ktorej záleží na žiakoch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes ďakujem Bohu, že sa našla aj vtedy. Našli sme človeka, ktorý vám dokáže veriť, aj keď už sami sebe neveríte. Niekoho, kto chodí vo vysokých podpätkoch a nedokáže sa hnevať. Osobu, čo sa podujala hrať našu hru, podľa našich pravidiel a vyhrať. Osobu, čo veci vraví dovtedy, až sa stanú pravdou.

Ryšavá, charizmatická, príťažlivá a hlavne prehnane nadšená. Až mala tendenciu nakaziť ostatných. Triezvo mysliaca s očami, čo vidia pravdu z tej lepšej stránky. Teda aspoň, keď je to možné. Postupom času sa stávala dôležitým človekom pre každého z nás. Nielen preto, že cez jej podpis viedla cesta zo školy. Pre jej postoj. Pre spôsob, ako dokázala na každom vidieť to dobré. Preto, že nám urobila kávu. Preto, že netvrdila, že je niečo viac. Preto, že ako jej trieda sme mali pocit, že sme najdôležitejší. Dôležitejší ako učitelia či vedenie školy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľudia zvyknú ukazovať svoj charakter postupne. Ja vždy čakám na nejakú zlú vlastnosť. Čakám na niečo zlé. Nie som pesimista, som realista. U našej triednej som sa nedočkal. A je to jedna z vecí, za ktorú som sakramentsky vďačný.

Dostal som lekciu. Ona bola jeden z tých, čo mi ukázali, že byť milý k ľuďom, čo si to možno nezaslúžia je cesta. Je strastiplná. Je ťažká. Ale nie je sa za čo hanbiť a to je dobrý pocit. Byť správny, dobrý, pokorný, rôzne kultúry to volajú rôzne. Ja to volám byť ako triedna.

Jaroslav Toček

Jaroslav Toček

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som hlavne človek. https://www.facebook.com/JaroslavTocek/ Zoznam autorových rubrík:  BásneSympózium obdivuhodných ľudíTrocha prózyKontroverzné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu